El viatge definitiu va tindre lloc el dotze d’agost de 2005. Un molt jove Pablo Santarsiero i Gabriel Mariani assentaven la seua vida en la ciutat que serà Capital Mundial del Disseny en 2022. El segon d’ells, és membre d’una família de boat builders i propietària de la major part de King Marine. Des d’ací, van aprendre ràpidament per a enfocar-se en nous mercats, amb una suma creixent d’encàrrecs i nadant l’ona de creixement derivada de les edicions 32 i 33 de l’America’s Cup en València. Ells són els responsables de la construcció del vaixell del Desafiament Espanyol, però també de l’últim Bribon del Rei Juan Carlos. Alta competició i clients en la part més alta d’un món, per naturalesa, exclusiu.
Des de fa quinze anys, València s’ha convertit en un destí per a CEOs i chairmans de multinacionals. La major part d’aquestes empresàries i empresaris amb els diners suficients per a encarregar una nau de 50 a 100 peus, tenen a King Marine en òrbita. I per això, dues famílies de l’Argentina s’han convertit en els ambaixadors de la ciutat per a una gran quantitat de cognoms il·lustres. Poden fer-ho perquè, quinze anys després, segueixen enamorats d’ella: “He viatjat molt i he tingut aquesta conversa a fons amb diferents experts: Espanya no és conscient de la bona xarxa d’infraestructures que té, en part per la incorporació tardana a la Unió Europea. I no parle sols de carreteres, sinó d’hospitals, centres educatius i, després València. Hi ha empresaris multimilionaris que passen setmanes o mesos ací, en la Marina, sense que ningú ho sàpia. És qualitat de vida.”.
Així ho pensa Gabriel, qui recorda que per a sobreviure a la crisi de 2008, les desenes d’enginyers arquitectes i dissenyadors navals de King Marine van abandonar la mar durant uns anys: “teníem un expertise com a pocs en l’ús de la fibra de carboni. Vam conèixer a una persona del sector agrícola que ens va mostrar com uns polvoritzadors, amb ales de 25 metres, desbarataven el 4% de la collita en grans extensions. A més, aquells carros donaven tota classe de problemes. Vam ampliar les ales amb fibra de carboni, més resistents i duradores, lleugeres i vam reduir el percentatge de collita perduda. Així va nàixer King Agro, que va salvar a l’empresa quan els encàrrecs de vaixells varen caure en picat”.