La candidatura de València, articulada al voltant del lema «El disseny mediterrani de València. Disseny per al canvi, disseny per als sentits», reivindica una manera de mirar amb implicacions geogràfiques, però també estètiques, ètiques, filosòfiques i polítiques. El programa transversal de la candidatura de València Capital Mundial del Disseny per a 2022 inclou un pla complet d’esdeveniments que abastaran totes les disciplines del disseny, des del disseny industrial al disseny d’espais passant per l’arquitectura i el disseny de serveis i interfícies. L’objectiu és coordinar la programació amb l’agenda cultural de la ciutat per a impregnar-la de disseny i apropar-la al màxim a la ciutadania.
Així, de gener a desembre, cada mes estarà protagonitzat per un tema global a partir de quatre tipus d’esdeveniments: exposicions, congressos, tallers i xerrades. El focus es centrarà en continguts com el disseny enfront del canvi climàtic, el disseny mediterrani, el compromís del disseny en la igualtat de gènere, la història del disseny, el relat a partir del disseny, el desenvolupament industrial i el disseny i la naturalesa, entre d’altres.
Les ciutats designades Capital Mundial del Disseny en anys anteriors han sigut Torí (Itàlia) en 2008, Seül (Corea del Sud) en 2010, Hèlsinki (Finlàndia) en 2012, Ciutat del Cap (Sud-àfrica) en 2014, Taipei (Taiwan) en 2016, Ciutat de Mèxic en 2018 i Lilla (França) que prepara la seua celebració per al 2020.
La candidatura de València Capital Mundial del Disseny 2022 és un projecte de l’Associació València Capital del Disseny i compta amb l’impuls de l’Ajuntament de València, de Presidència de la Generalitat Valenciana, Turisme València, Fira València i La Marina de València.
Compta amb empreses col·laboradores com Actiu, Andreu World, Point, Zumex, Torrecid i La Imprenta i institucions amigues com l’Associació de Dissenyador de la Comunitat Valenciana (ADCV), el Col·legi de Dissenyadors d’Interior de la Comunitat Valenciana, ComunitAD, READ i el Col·legi Territorial d’Arquitectes de València. A més, és una iniciativa que ha traspassat l’àmbit local per a convertir-se en un projecte nacional amb el recolzament de tres ministeris: el Ministeri de Cultura i Esports; el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme; i el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, a més d’altres moltes institucions. La candidatura també ha rebut el suport de la Casa Reial Espanyola.