“Al principi al·lucinava en veure els meus dissenys per la ciutat, ara ja m’he acostumat. El logo de les Corts, el de l’EMT, la palmera … és bonic. També és cert que fa molt de temps que treballe. He estat en el moment just, recorde parlar-ho amb Paco Bascuñán i dir “cal aprofitar-ho”, era un moment molt interessant però també era dur, en els 80 estàvem engolint el retard que teníem respecte a Europa, de 25 anys almenys, en tot”.
“No teníem la formació necessària, era afrontar la vida sense tindre ni idea, sense accés a referents (per idioma, per exemple), teníem llastos de partida, estava tot per fer però no era tan fàcil fer-ho. Era tot una fullaraca i calia descobrir per on anava el camí. Érem joves i intrèpids. La ignorància et llança (riures)”, explica.
“Jo vaig arriscar molt perquè vaig deixar de fer coses en decidir-me pel camp creatiu però no sabia bé què: el meu pare era agricultor, la meua mare treballava a casa … jo volia fer una cosa artística però no tenia models pels quals guiar-me. Al principi em vaig inclinar per l’interiorisme, vaig entrar a l’escola on vaig descobrir el dibuix publicitari. Allò era el que, després, seria l’escola de disseny. Tots els professors eren de Belles arts, la meua formació, per tant, era molt artística i zero gràfica. Vaig eixir amb moltes mancances tècniques que vaig haver d’anar aprenent pel meu compte. Quan comences a treballar veus tot el que no saps. El bagatge artístic, que sí que el tenia, el vaig valorar més tard. Som una generació pont entre l’analògic i el digital, hem viscut totes dues i, això, també enriqueix. Encara que tinga les seues limitacions, hem sigut bastant privilegiats”.
“Estàs sempre en mans de l’atzar. Les circumstàncies han sigut favorables, cal donar gràcies a la provisió perquè, és veritat que tenim molta trajectòria, però mai saps com funcionarà cada disseny. És un misteri. Aquest món és molt incert, mai tens la seguretat absoluta que vaja a funcionar. El temps és el que jutja, per això has d’aprendre a relativitzar les coses”, conclou el Premi Nacional de Disseny 2020.